De SRDM neemt deel aan evenementen die door de Koninklijke Marechaussee (KMAR) worden georganiseerd of evenementen die aan de KMAR gerelateerd zijn. Te denken valt aan Veteranendagen, Open Monumentendagen, speciale vieringen (zoals 200 jaar Koninkrijk), openstelling voor het publiek van het Opleidingscentrum van de KMAR in Apeldoorn of Opendagen van de Landmacht. Bij de uitoefening van onze activiteiten zijn wij gekleed in het oorspronkelijk ‘Gevechts-tenue’ (GVT) of ‘Dagelijks tenue’ (DT), zoals wij gewend waren te dragen gedurende onze diensttijd.

Onze ‘1e stille maat’,

gemaakt door Eric Weijgers en

te gebruiken bij onze activiteiten.

Onze ‘2e stille maat’,

ook gemaakt door Eric Weijgers en

eveneens te gebruiken bij onze activiteiten.

Evenementen 2017

•  Algemene ledenvergadering met exercitielessen voor nieuwe leden en voor bezoekers van het Marechaussee Museum te Buren, op zaterdag 4 maart.
  •  Museumweekeinde van Indendance, TD(technische Dienst) en administratie. Wij zijn aanwezig met onder andere verkeerregelen en patrouille lopen kolonne begeleiden in samenwerking                                                met DKO, locatie kamp Soesterberg Zeisterspoor 8 Soesterberg, op zaterdag 8 en zondag 9 april.
  •  Dodenherdenking in samenwerking met het Historisch Depôt wij verzorgen de erewacht bij het herdenkingsmonument te Baarnop donderdag 4 mei.
  •  Airbornemars, deze herdenkingstocht in het kader van de Slag om Arnhem 1944 vindt ieder jaar plaats op de eerste zaterdag in september te Oosterbeek.                                                                                              De Airborne Wandeltocht is een eerbetoon aan de ruim 1700 Britse en Poolse militairen die in de Slag om Arnhem het leven lieten en begraven liggen op de Airborne Begraafplaats                                                            te Oosterbeek. op zaterdag 2 september.
  •  Veteranendag Koninklijke Marechaussee op de Koning Willem III kazerne te Apeldoorn, Jaarlijkse Veteranendag KMar met kranslegging bij het Marechaussee monument en lunch tot circa 14.00 uur                                                      voor alle veteranen, incl. partners die dienen en gediend hebben bij de Koninklijke Marechaussee.

Tijdens deze dag is de SRDM zichtbaar aanwezig in haar traditionele dienstplichtigen uitrusting, incl. witte uitrusting en witte MP helm,  Op vrijdag 13 oktober.

•  Op Herhaling een tweedaags Militair evenement, Gedurende deze 2-daagse oefening geeft de 41e Bravo Compagnie weer hoe tijdens de Koude Oorlog periode een gemiddelde                                                herhalingsoefening van de Koninklijke Landmacht eruit zag in het veld. Dit met oorspronkelijk materiaal, uitrusting en militaire voertuigen. Als voormalig dienstplichtig Marechaussees                                                        wordt door de SRDM tijdens deze oefeningen een bijdrage geleverd door te voorzien in politiediensten en begeleiding van militaire colonnes.  op zaterdag 21 en zondag 22 oktober.